اصول طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان یکی از مراحل حیاتی در ساخت یک بنا محسوب می شود. مهارت و تجربه طراح، انتخاب متریال‌ها، اصول طراحی و شرایط محیطی بنا، تاثیرگذار هستند. همان طور که می دانید، نمای نامناسب می‌تواند ارزش ساختمان را کاهش دهد. طراح با توجه به بودجه و شرایط محیطی، طرح‌های متنوع و متعادل در سبک‌های مختلف ارائه می‌دهد. البته لازم به ذکر است که ضوابط شهرداری و نوع کاربری ساختمان نیز در طراحی نما مهم هستند.

انواع طراحی نمای ساختمان

از انواع کاربری‌های یک ساختمان که در طراحی نمای آن تاثیر گذار است، عبارتند از:

  • طراحی نمای مسکونی
  • طراحی نمای تجاری
  • طراحی نمای اداری
  • طراحی نمای ویلا

انواع سبک‌های طراحی نمای ساختمان

انواع متنوعی از سبک های طراحی نمای ساختمان داریم که هر یک ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند. از مهمترین انواع سبک برای طراحی نمای اسختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی نما به سبک کلاسیک

مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک استفاده از ریزه کاری‌ها، جزئیات و المان‌های زیاد مثل ستون‌های بلند، پیش آمدگی‌ها، سردرهای با شکوه، قرنیزها و قوس‌های گرد و عریض است.

طراحی نما به سبک مدرن

از جمله سبک‌های پرکاربرد است که در قالب طرح‌های ساده و طر‌ح‌های پیچیده و با جزئیات زیاد نیز اجرا می‌شود. برخلاف طراحی نمای کلاسیک، المان زیادی استفاده نشده و بیشتر از سادگی پیروی می شود.

طراحی نما به سبک مینیمال

در طراحی سبک مینیمال، استفاده از خطوط مستقیم و منحنی مهمترین ویژگی آن محسوب می شود که یادآور سبک کلاسیک است، با این تفاوت که در این سبک شاهد ریزه کاری‌ها و تزئینات متعدد سبک کلاسیک نیستیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی عمران مراجعه کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.