معایب نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت یک روش مدرن برای ایجاد زیبایی و استحکام در نماهای ساختمانی است که از ورق‌های آلومینیوم کامپوزیت بهره می‌برد. این ورق‌ها از ترکیب دو لایه آلومینیوم، یک لایه مرکزی از چنس پلی اتیلن و یک پوشش PVDF یا FEVE تشکیل شده‌اند. ضخامت معمول این پنل‌ها بین 2 تا 6 میلی‌متر است، اما ضخامت 4 میلی‌متری آن‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ضخامت شامل 0.5 میلی‌متر آلومینیوم از هر دو طرف و 3 میلی‌متر لایه میانی است.
نمای کامپوزیت ابتدا در کشور آلمان به وجود آمد، اما به دلیل کیفیت نامناسب و محدودیت‌های اجرایی، در ابتدا توجه زیادی به آن نشد. این نوع نماها با عرض‌های مختلف از 1 تا 1.6 متر و طول‌های مختلف تا 4 متر تولید و استفاده می‌شوند، اما پنل‌هایی با ابعاد 3.2 × 1.25 و 2.44 × 1.22 متر از جمله متداول‌ترین ها هستند. استفاده از نمای کامپوزیت، به ساختمان‌ها زیبایی، استحکام و مقاومت بیشتری می‌بخشد و به عنوان یک روش مدرن و موثر در طراحی ساختمان‌ها شناخته می‌شود.
معایب نمای کامپوزیت
بدون شک مزایای نمای کامپوزیت بسیار متعدد است، اما این نوع نما دارای معایبی هم است. از مهمترین معایب نمای کامپوزیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • هزینه اجرای بالا
  • شکاف بین دیوار و نمای بیرونی
  • مقاومت پایین در برابر باد و طوفان
  • مقاومت پایین در برابر تغییر شکل سریع و ضربه
  • نیاز به گروه اجرایی ماهر و متخصص برای رعایت جزئیات اجرا


منبع: سایت آکادمی عمران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.